Krásné zimní počasí nás navnadilo na spousty zimních radovánek a činností. A tak kromě kromě hrátek venku se sněhem, bobování na koupališti a užívání si sněhové nadílky, jsme si zimní prvky začlenili do činností ve školce.
Nejdříve jsme využili mrazivého počasí a společně si vytvořili krásné zimní zamrzlé obrázky, které jsme si vyvěsili na plot před MŠ. Nasbírali jsme si na procházce sníh "čistý" a špinavý, nechali ho rozpustit a poté jak pouhým pohledem, tak i pod mikroskopem zkoumali, co špíny a nepořádku v sobě má. Jako pokus jsme si vyzkoušeli kreslit obarvenými ledovými kostkami a opravdu to šlo - vytvořili jsme si tak společný plakátek. A aby nebylo pokusu málo, zkoumali jsme tekutiny(jejich hustotu) - nejříve jsme nalili do sklenice olej, poté teplou vodu (ta protekla olejem) a nakonec jsme přihodili jednu obarvenou kostku ledu - kostka se držela nad hladinou teplé vody (mezi vodou a olejem) a rozpouštěla se.
Naučili písničku s tanečkem "Dva mrazíci" - https://www.youtube.com/watch?v=KwzfuGISynE
Také jsme nezpomněli na tvoření zamrzlého okénka, kde jsme jak malovali, tak kreslili a stříhali části okénka.
Skrze větší sněhovou nadílku jsme druhý týden pověnovali sněhulákovi. Své jméno jsme dali svému sněhulákovi - každý sněhulák má tolik bříšek(koulí), kolik má dítka jméno písmenek. Poté jsme si dali kreslící diktát - podle zadání kreslíme sněhuláka - velikosti, barvy, pravo/levá orientace. A nechyběla ani časová posloupnost, se stavování obrázků podle časového děje, jak stavíme sněhuláka. Využili jsme pro tentokrát i naši 3D tiskárnu na výrobu vloček - každý měl volný výběr z několika motivů, společně jsme naprogramovali a dali obrázku Gkod pro samotný tisk - tato technologie nás baví pozorovat a sledovat průběh její tvorby. Tentokrát jsme se naučili básničku
Po celé období měly děti také možnost si vyzkoušet různé úkolky - tři úrovně(lehké, střední,težší) - lehké - doplění chybějících dílků do obrázku, přiřazování stejných barev - sněhulák + mrkev, skládání dvoji obrázků, poskládát sněhuláka podle vzoru (knoflíky, klobouk, oblečej, přiřazování obráků sněhuláků a jejich stínů
střední- logické řady - doplěnní, složitější skládání obrázků pod sebou - možost využít znalost pořadí čísel po boku, kolíčkování - počítání (mat.gramotnost), hledání rozdílů na dvou obrázcích, časová posloupnost - seřadit obrázky podle časové osy jak jde stavba po sobě, zraková percepce - hledání dvou vloček, které se překrývají
těžší - vybrat z malých obrázků jeden, co začíná stejné písmenko jako uvodní na kartičce, Sudoku - doplěnění do sítě
více fotek z těchto dní najdete zde:
https://www.rajce.idnes.cz/msnizkov/album/snehulak-sovicky